Veel gestelde vragen tijdens de coronacrisis in onze winkel in Haarlem

  • Geplaatst op
  • Door Ramona de Brock
  • 0
Veel gestelde vragen tijdens de coronacrisis in onze winkel in Haarlem

Hier een overzicht met de vragen die wij op dit moment veel krijgen m.b.t. onze winkel in Haarlem

Blijft de winkel open?

 

De winkel blijft open met aangepaste openingstijden, in principe tot 1 juni of het moet eerder verantwoord zijn om weer normale openingstijden te hanteren. Wij zijn sowieso geheel gesloten van 18 t/m 25 mei (de week van Hemelvaart) i.v.m. het in het water vallen van de vakantie die in maart gepland stond. Wij hebben die week met man en macht gewerkt om al jullie bestellingen klaar te krijgen. Daarom hebben wij de vakantie die gepand stond in juni naar voren getrokken in mei. Als we in juni weer de normale openingstijden kunnen hanteren zijn wij die maand ook gewoon de hele maand open.

 

Waarom hanteren jullie aangepaste openingstijden?

 

Wij zetten nu alle bestellingen klaar. Dit deden wij al voor alle klanten door heel Nederland en België die via de webwinkel bestellen. We waren dus al wat gewend! Maar nu zetten wij ook alle bestellingen klaar voor klanten die normaal hun producten zelf uitzoeken in de winkel en die nu via onze webwinkel, de app, per telefoon of mail bestellen. Wij doen dit graag en met plezier, maar het kost tijd. Deze tijd nemen wij in de ochtend, zodat alles klaar staat en verwerkt is voordat de deur open gaat. Vandaar dat wij in deze periode de deur om 12 uur openen i.p.v. 10 uur.

 

Waarom zijn jullie op donderdag gesloten?

 

Op donderdag hebben wij weekmarkt voor de deur. Heel gezellig, maar je kunt niet met de auto bij ons komen. Normaal kun je je auto even kwijt bij Albert Heijn, maar daar is nu het parkeerdek afgesloten. Naast dat je ons lastiger kunt bereiken, willen wij onze klanten ook niet onnodig blootstellen aan de drukte van de markt. Ook is het voor ons zelf fijn om in het midden van onze werkweek, die er nu ook heel anders uit ziet, een iets rustigere dag te hebben. Onze gezondheid is nog belangrijker dan anders, als wij ziek worden kan de winkel niet open! Daarom zijn wij nu tijdelijk op donderdag gesloten, wel worden bestellingen voor de pakketpost die voor 15 uur binnenkomen verzonden. En nemen wij enkele leveranciers in ontvangst om de voorraad op peil te houden.

 

Mag ik in de winkel rondkijken?

 

Het is nu mogelijk om 1 klant per keer in de winkel toe te laten. Ruimer is de winkel niet, dus wacht a.u.b op je beurt als er al iemand anders binnen is. Hiermee blijven wij voldoen aan de richtlijnen van het R.I.V.M. Om de doorloopsnelheid te kunnen behouden, vragen wij nog steeds bij voorkeur vooraf online te bestellen. Je hoeft de bestelling dan alleen nog af te halen.

 

Moet ik vooraf bestellen?

 

Het is niet verplicht, het maakt ons werk wel een stuk makkelijker. Wanneer je besteld via onze webwinkel, de app, telefonisch of per mail dan zetten wij de bestelling direct voor je klaar. Als je via de webwinkel of de app hebt besteld, dan ontvang je daarna al vrij snel bericht dat je bestelling klaar staat om af te halen. Je kunt dan zelf ook op je gemak alle producten bekijken en in je winkelwagen stoppen. Wanneer je de bestelling gaat afronden kun je kiezen om de bestelling af te halen of te laten verzenden per post (deze optie kun je niet gebruiken als je diepgevroren producten besteld). Indien je liever geen adresgegevens deelt, kun je ook ons adres invoeren (Floresstraat 4, 2022 BE Haarlem). Lukt het niet om vooraf te bestellen, dan zien we je alsnog graag aan ons afhaalloket. Wij pakken de producten dan direct voor je uit de winkel.

 

Ik kan toch geen diepvries producten bestellen via de webwinkel?

 

Je kunt gewoon diepvries producten bestellen via de webwinkel, echter verzenden wij geen diepgevroren producten. Je kiest dus altijd voor de optie: Afhalen in de winkel. Heb je meer dan 30 KG nodig? Dan hanteren wij staffelkorting! Wil je meer dan 30 KG bestellen, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op. Wij zullen de bestelling dan voor je invoeren of je een code doorgeven waarmee je de staffelkorting direct kunt verzilveren.

 

Hoe kan ik betalen?

 

Als je besteld via de webwinkel of de app, dan kun je je bestelling direct via iDeal betalen, ook kun je ervoor kiezen om te pinnen of contant te betalen bij afhalen. Pinnen heeft in dat geval onze voorkeur, wanneer je toch contant betaald dan graag zo gepast mogelijk. Ook kun je ervoor kiezen om via Billink te betalen. Dit is een achteraf betaalmethode.

 

Kan ik sparen en punten inwisselen?

 

Het is in deze periode niet mogelijk om via Piggy te sparen of om punten in te wisselen. Dit om te voorkomen dat klanten met het pasje dichtbij of aan onze iPad komen en de verblijfsduur zo kort mogelijk te houden. Als je besteld via de webwinkel of de app dan spaar je wel online via ons online spaarprogramma. Het is niet mogelijk om deze punten van het ene kanaal naar het andere kanaal over te hevelen. Wij hebben dit de 1e week proberen bij te houden, maar het is teveel werk. Online kun je dus wel sparen en ook punten inwisselen. In je account kun je zien hoeveel punten je gespaard hebt.

 

Zorgen jullie voor extra hygiëne?

 

De winkel wordt extra schoongehouden en ook de pin en de kassa worden na iedere klant gereinigd. Daar er niemand de winkel in mag, wordt er ook niet onnodig aan producten gezeten. Wij kunnen hiermee garanderen dat onze producten schoon zijn en alleen met schone handen worden aangeraakt.

 

Het lukt mij niet om naar de winkel toe te komen, hoe kom ik aan mijn producten?

 

Als je via de webwinkel of de app besteld, dan kun je ervoor kiezen om je bestelling te laten bezorgen via PostNL. Momenteel kan het zijn dat er iets vertraging ontstaat bij PostNL, door de drukte die zij ervaren, maar over het algemeen ondervinden wij weinig hinder ervan. Dit kan dus alleen niet met diepgevroren producten!

 

Hoe kan ik het best advies inwinnen over voeding voor mijn hond?

 

Normaal geven wij graag uitgebreid advies in de winkel. Mocht je op dit moment vragen hebben neem dan contact op via de mail of bel ons tijdens onze aangepaste openingstijden. Blijf niet rondlopen met vragen, wij helpen je nog steeds heel graag met onze kennis en tips!

 

Krijg ik alleen een kadootje als ik via de app bestel?

 

Als je besteld via onze app dan kun jij bij besteding vanaf €50,- een kadootje uitkiezen. Dit gaat via een speciale giftmodule die alleen in de app te gebruiken is en het is dus ook alleen geldig en beschikbaar indien je zelf via de app besteld. Wij kunnen dit niet handmatig toevoegen als je via de webwinkel besteld en ook niet achteraf regelen. Het gaat om een klein extraatje, als je dit graag wilt ontvangen, bestel dan via de app. Lukt het niet om de app te downloaden of heb je problemen met het gebruik van de app, neem dan contact met ons op.

 

Ik maak mij zorgen of ik mijn hond(en) en/of kat(ten) wel rauw kan blijven voeren

 

Wij worden nog steeds goed bevoorraad en onze vriezers zitten vol. Maar wellicht wil je toch kijken naar alternatieven voor als je zelf niet naar de winkel kunt komen of om een extra voorraad voeding in huis te hebben en je vriezer daar niet ruim genoeg voor is. Wij hebben een ruime voorraad houdbare voeding en mocht je brokken willen voeren dan is een merk als Celtic Connection een goed alternatief.

Kan ik jullie helpen?

 

Je kunt ons zeker helpen! Ook voor ons zijn het spannende tijden. In de laatste weken van maart is er massaal ingeslagen, nu ervaren we iets meer rust. Wij hebben enorm vertrouwen in ons vaste klantenbestand en hopen dat iedereen blijft komen met onze aangepaste maatregelen.

 

Je kunt ons helpen door vooraf te bestellen en onze werkzaamheden voor ons zo makkelijker te maken. Wij stellen het op prijs als je een review achterlaat of ons promoot via Facebook of Instagram. Je kunt bijv. foto's plaatsen van je hond(en) en/of kat(ten) die genieten van producten die je bij ons gekocht hebt. Tag ons in deze bericten met @hondjekoek of #hondjekoek zodat wij deze berichten ook terug kunnen vinden. Ook kun je je favoriete producten beoordelen in onze webwinkel, zodat andere huisdiereigenaren daar direct de ervaring van anderen kunnen lezen.

 

Voor onze blog zijn wij op zoek naar klantenervaringen en bijzondere verhalen over de periode waarin we nu leven. Wellicht breng jij ook meer tijd door met je hond en heb je leuke tips om je binnen te vermaken? Misschien heb je zelf een leuk idee waarover je zou kunnen schrijven? Wij vinden het leuk als je ons een bericht stuurt en stellen het zeer op prijs als je ons blijft vinden als je vragen hebt.

 

Mijn vraag staat er niet bij!

 

Neem contact met ons op via [email protected] of bel ons op 06-13249532 tijdens onze aangepaste openingstijden.

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.